Από
τον Αύγουστο που
η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ανακοίνωσε τη λειτουργία με πλήρη
σύνθεση των σχολείων, χωρίς ουσιαστικά κανένα μέτρο προστασίας από τον covid-19, εκφράσαμε έντονα τις επιφυλάξεις μας για το κατά πόσο ασφαλές είναι
αυτό για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και την κοινωνία.
Σύμφωνα με τις θέσεις των ειδικών
οι μικροί μαθητές είναι ασυμπτωματικοί φορείς και μεταδίδουν τον ιό «αθόρυβα».
Με
αποκλειστική της ευθύνη η κυβέρνηση όλο το καλοκαίρι δεν αξιοποίησε ούτε στο
ελάχιστο την εμπειρία από το κλείσιμο της καραντίνας ούτε αξιοποίησε το χρονικό
διάστημα που είχε μπροστά της ως την έναρξη του νέου σχολικού έτους. Αντίθετα, έκανε πολιτική επιλογή να μη διασφαλίσει τους καλύτερους
όρους ώστε τα σχολεία να ανοίξουν και να λειτουργήσουν με ασφάλεια, με πιο χαρακτηριστική την αύξηση του αριθμού των
μαθητών ανά τμήμα με τον Ν.4692/2020.
Οι επιπτώσεις τέτοιων πολιτικών επιλογών, η συνολικότερη
έλλειψη σχεδίου για το άνοιγμα και τη λειτουργία των σχολείων φάνηκαν όταν έφτασε η 7η Σεπτεμβρίου, που είχε οριστεί ως επίσημη μέρα
έναρξης από τον Ιούνιο. Είδαμε ότι ούτε
μάσκες είχαν φτάσει στα σχολεία, ούτε αντισηπτικά, ούτε προσωπικό καθαριότητας
ενώ τα κενά σε εκπαιδευτικούς ξεπερνούσαν
τον αριθμό των 20.000. Ταυτόχρονα ενώ διατυμπάνιζε για όλους τους χώρους την τήρηση αναλογίας ατόμων ανά
τ.μ. εξαίρεσε τα σχολεία προσπαθώντας να πείσει πως είτε 15 είτε 25
μαθητές/τριες ανά τμήμα είναι το ίδιο και το αυτό!
Ακολούθησε το μέγα φιάσκο με τις
μάσκες – αλεξίπτωτα και βέβαια και το αντίστοιχο οικονομικό σκάνδαλο που
θάφτηκε από τα «φιλικά ΜΜΕ», μάσκες που ακόμα δεν έχουν έρθει στα σχολεία. Ακόμα
και το αυτονόητο με τα αντισηπτικά σε κάποιους Δήμους ακόμα και σήμερα αποτελεί
ζητούμενο.
Μεγάλος
είναι ο αριθμός σχολείων με πολλαπλά κρούσματα που μένουν τύποις ανοιχτά, καθώς
οι γονείς φοβούνται να στείλουν τους μικρούς μαθητές στο σχολείο, σχολεία όπου
υπάρχουν κρούσματα σε προσωπικό καθαριότητας, χωρίς να υπάρχει αναπλήρωση στο
προσωπικό, με αποτέλεσμα σχολεία να μην έχουν ούτε μία καθαρίστρια. Τμήματα που δίδαξαν εκπαιδευτικοί
ειδικοτήτων που βρέθηκαν θετικοί στον ιό εξακολουθούν να λειτουργούν, καθώς το πρωτόκολλο
του ΕΟΔΥ προβλέπει τουλάχιστον δίωρο διδασκαλίας στο ίδιο τμήμα για να κλείσει.
Από την άλλη ο εκπαιδευτικός δε
θεωρείται πρώτη επαφή ούτε μπαίνει σε καραντίνα ακόμη και αν τμήματα που έχει
διδάξει κλείσουν εξαιτίας επιβεβαιωμένου κρούσματος, παρά μόνο αν βρεθεί
θετικός με διεξαγωγή τεστ!!!
Aκόμη υπάρχει η μετακίνηση
εκπαιδευτικών (κυρίως) ειδικοτήτων σε 3, 4 και 5 σχολεία, γεγονός που
παραβιάζει κάθε υγειονομικό πρωτόκολλο και είναι απαράδεκτο υπηρεσιακά. Οι τάξεις πλέον εκτός από πληθωρικές δεν
έχουν, με τις μετακινήσεις των εκπαιδευτικών, σταθερό πληθυσμιακό εύρος. Τρανταχτό
παράδειγμα αποτελούν και τα ολοήμερα τμήματα όπως λειτουργούν στην πράξη.
Και μέσα σε όλα αυτά, τα
κρούσματα, οι διασωληνωμένοι και οι θάνατοι εξαιτίας του covid19 τον Οκτώβριο σπάνε το ένα
ρεκόρ μετά το άλλο σε όλη τη χώρα και πολλαπλασιάζονται με γεωμετρική πρόοδο,
λίγες μέρες μετά το άνοιγμα των σχολείων. Αναρωτιόμαστε κατά πόσο είναι αυτό
τυχαίο.
Από το νέο κύμα της πανδημίας δε
γλύτωσε ούτε η Υπουργός Παιδείας που βρέθηκε προ ημερών θετική στον ιό, αν και
ασυμπτωματική (ανθρώπινα ευχόμαστε να ξεπεράσει αυτή την περιπέτεια), παρότι
ούτε στις πλατείες μετά τις 12 τα
μεσάνυχτα τριγυρνούσε,
ούτε στο εφετείο παραβρέθηκε για τη δίκη της εγκληματικής οργάνωσης της Χρυσής
Αυγής. Την καλούμε επομένως να πράξει το αυτονόητο για όλους τους μαθητές και
τους εκπαιδευτικούς, αυτό που έπραξε για
τον εαυτό της δηλ. να κάνει δωρεάν τεστ αφού είχε επαφή με κρούσμα.
Αναρωτιόμαστε γιατί η πολιτική ηγεσία
του Υπουργείου Παιδείας δε διερεύνησε:
·
Ποια
σχολεία έχουν κενές αίθουσες, ώστε να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών στα
πολυπληθή τμήματα ξεκινώντας έστω από το Νηπιαγωγείο και τις μικρότερες τάξεις;
·
Ποια σχολεία έχουν μεγάλες
αίθουσες εκδηλώσεων,
που έτσι κι αλλιώς φέτος δε θα χρησιμοποιηθούν, ώστε να δημιουργηθούν εύκολα
και γρήγορα προσωρινές αίθουσες;
·
Σε
συνεργασία με τους Δήμους ποιες
δημοτικές αίθουσες μπορούσαν να διαμορφωθούν για τις ανάγκες της εκπαίδευσης;
·
Σε
συνεργασία με τις περιφέρειες τη δυνατότητα να αυξηθούν τα λεωφορεία και τα ταξί, ώστε να μη στοιβάζονται μέσα στα
Μέσα Μεταφοράς οι μαθητές με πληρότητα 100%, την ώρα που για να πάνε
σχολικές εκδρομές επιτρέπεται μόνο ανά τμήμα;
Ø Η
Υπουργός Παιδείας τον Αύγουστο εξήγγειλε 100 εκ. ευρώ για το ολοήμερο σχολείο, παρόλα αυτά κανένα τμήμα
ολοήμερου δε στελεχώθηκε με δάσκαλο ολοήμερου που προσλήφθηκε ειδικά για αυτόν
τον λόγο. Υπάρχουν πραγματικά αυτά τα
κονδύλια ή ήταν ακόμα μια εξαγγελία στα τηλεοπτικά πάνελ χωρίς αντίκρισμα; Έχει
σκοπό έστω και τώρα να σπάσει τα πολυπληθή τμήματα στα ολοήμερα που μάλιστα
είναι αναμεμειγμένοι οι μαθητές όλου του σχολείου και που αποδεδειγμένα
υπάρχουν αίθουσες προς χρήση αφού τα πρωινά τμήματα έχουν σχολάσει;
Ø Με
τις μάσκες τελικά τι θα γίνει;
Θα έρθουν ποτέ στα σχολεία;
Ø Πώς
αντιμετωπίζεται το ζήτημα με τα σχολεία που νοσεί το προσωπικό καθαριότητας;
Ø Έχει
πραγματοποιηθεί,
έστω για ερευνητικούς σκοπούς, έλεγχος
σε σχολείο με επιβεβαιωμένο κρούσμα να διαπιστώσουμε κατά πόσο εξαπλώνεται ο
ιός μέσα στα σχολεία ή αν όντως η μάσκα ως μοναδικό μέτρο προστασίας πράγματι
αρκεί και αν το κλείσιμο μόνο του τμήματος αποτελεί επαρκές μέτρο για την
ανάσχεση της εξάπλωσης του ιού;
Ø Γιατί
δεν έγινε ο παραμικρός διάλογος για όλα αυτά με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες; Οι προτάσεις της εκπαιδευτικής
κοινότητας έχουν κατατεθεί από την πρώτη στιγμή και η πολιτική ηγεσία του
Υπουργείου Παιδείας τις αγνοεί επιδεικτικά.
Απαιτούμε:
Ø Να
προχωρήσει ακόμα και την ύστατη στιγμή σε ρύθμιση για μείωση των μαθητών ανά
τμήμα με ανώτατο αριθμό μαθητών τους 15 και ταυτόχρονα να καταργήσει τον Ν.4692/2020 που μόλις τον Ιούνιο
ψήφισε για αύξηση των μαθητών/τριών ανά τμήμα.
Ø Να
γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας ώστε να μπορούν
με επάρκεια να τηρούνται τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ.
Ø Άμεσες
προσλήψεις εκπαιδευτικών με πλήρη σύμβαση (και όχι 3μηνων συμβάσεων) και ικανός
αριθμός στη διάθεση των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης για αναπλήρωση των βραχυχρόνιων
αδειών που προκύπτουν αυτή την περίοδο.
Ø Να
δοθεί επιπλέον επιχορήγηση από του Υπουργείο Εσωτερικών στις σχολικές επιτροπές
για αγορά όλου του απαραίτητου υγειονομικού υλικού.
Ø Να
ξεκινήσει άμεσα η διενέργεια μαζικών διαγνωστικών τεστ σε μαθητές και
εκπαιδευτικούς
για την πραγματική αποτύπωση της κατάστασης, ώστε να δούμε και πως θα αντιμετωπιστεί
και γενικά πως θα συνεχιστεί η λειτουργία των σχολείων.
Ø Να
διασφαλίσει το υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση ηλεκτρονικό εξοπλισμό και
πρόσβαση στο διαδίκτυο για όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς όπου υπάρχει ανάγκη.
Ø Να
ενημερώσει πού βρίσκεται η προετοιμασία για τη διαδικτυακή υποστήριξη μαθητών
που βρίσκονται σε καραντίνα για οποιοδήποτε λόγο. Δεν έχει γίνει ακόμα τίποτα και
έπρεπε ήδη να είναι όλα έτοιμα. Είναι βέβαιο πως οι μήνες που έρχονται θα είναι
ακόμη πιο δύσκολοι.
Για
όλους τους παραπάνω λόγους το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών προτείνει στο ΔΣ
της ΔΟΕ την πραγματοποίηση κινητοποίησης, την Τετάρτη 4 Νοεμβρίου, στο
Υπουργείο Παιδείας με κήρυξη 3ωρης διευκολυντικής στάσης εργασίας, με όλα τα
απαραίτητα μέτρα προστασίας, και αίτημα για συνάντηση με την πολιτική ηγεσία
του Υπουργείου Παιδείας, ώστε να δοθούν επιτέλους οι απαραίτητες
εξηγήσεις-απαντήσεις.
Οι
εκπαιδευτικοί θα σταθούμε δίπλα στους μαθητές μας όπως πάντα. Να αναλάβει και η
κυβέρνηση τις ευθύνες της επιτέλους και να μην κρύβεται πίσω από επικοινωνιακά
τερτίπια και στην ατομική ευθύνη.
ΕΝΟΤΗΤΑ - ΑΓΩΝΑΣ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ
*Μέλος του Αυτόνομου Δικτύου
Εκπαιδευτικών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου