Πέμπτη 20 Ιουνίου 2013

1ο Ενημερωτικό Ιουνίου από τον αιρετό του ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου, Τρούλη Γιώργο

1o Ενημερωτικό Ιουνίου

 

Γιώργος Τρούλης                                        Ρέθυμνο, 19 Ιουνίου 2013

Αιρετός ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου
Τηλ. 6945802754


Προς τους Συναδέλφους μου


Αγαπητοί Συνάδελφοι



Θέμα 1ο: «Συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου σχετικά και με τις οργανικές θέσεις στο Ρέθυμνο»
 Σήμερα συνεδρίασε το ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου με οχτώ θέματα στην ημερήσια διάταξη.
Το πρώτο θέμα είχε να κάνει με ορισμό προϊσταμένων των νηπιαγωγείων Σπηλίου, Μυξορρούματος και Μαρουλά.
Το δεύτερο θέμα ήταν η έγκριση υπερωριών σε συναδέλφους σχολικής μονάδας και σε διευθυντή σχολείου. Ως αιρετός διαφώνησα να δίδονται υπερωρίες σε διευθυντές σχολικών μονάδων σύμφωνα με την εγκύκλιο του υπουργείου παιδείας που απαγορεύει να δοθεί υπερωριακή απασχόληση σε εκπαιδευτικούς με μειωμένο ωράριο. Μην ξεχνάμε ότι το υπουργείο παιδείας γνωρίζει τα κενά που υπάρχουν σε κάθε περιοχή και υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι αδιόριστοι. Σε τέτοιες περιπτώσεις οφείλει η πολιτεία να κάνει τις απαραίτητες προσλήψεις και όχι να καλύπτονται τα κενά με το υπάρχον προσωπικό.
Το τρίτο θέμα ήταν η άρση συμπλήρωσης υποχρεωτικού ωραρίου συναδέλφισσας παράλληλης στήριξης. Έχοντας ως αρχή ότι οι συνάδελφοι των παράλληλων στηρίξεων πρέπει να τοποθετούνται σε μία περίπτωση με πλήρες ωράριο. Η λογική που υπάρχει για διαχειριστικούς λόγους να μοιράζεται ένας συνάδελφος σε 2 παιδιά από 12 ώρες στο καθένα, είναι τουλάχιστον τραγικό. Διεκδικούμε ουσιαστική στήριξη των παιδιών που έχουν ειδικές ανάγκες.
Το τέταρτο θέμα ήταν η άρση υπερωριών σε σχολική μονάδα του νομού  μας.
Το πέμπτο θέμα αφορούσε προσωρινές τοποθετήσεις νηπιαγωγών και δασκάλων. Ως αιρετός έχω ζητήσει από προηγούμενο ΠΥΣΠΕ να ενημερώνομαι για τα κενά και τις επιστροφές-τοποθετήσεις συναδέλφων. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ήμουν ενήμερος για κενά σχολείων και αντίστοιχες τοποθετήσεις 2 περιπτώσεων από τις 6. Υπερψήφισα τις τοποθετήσεις των συναδέλφων που γνώριζα ενώ καταψήφισα και θα συνεχίζω να καταψηφίζω όλες τις τοποθετήσεις που θα γίνονται εν αγνοία του ΠΥΣΠΕ και των αιρετών.
Το έκτο θέμα ήταν ο ορισμός υποδιευθυντή του 3ου Δημοτικού σχολείου Ρεθύμνου
Το έβδομο θέμα ήταν αιτήσεις άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου 3 συναδέλφων όπου αφού πληρούσαν τις προϋποθέσεις έγιναν δεκτές.

Θέματα εκτός ημερήσιας διάταξης

Δύο θέματα τέθηκαν εκτός ημερήσιας διάταξης και αποφασίσαμε να τα συζητήσουμε. Το ένα ήταν η υπεραριθμία συναδέλφισσας που προκύπτει από τη συγχώνευση του νηπιαγωγείου Απλαδιανών με Δροσιάς. Ως αιρετός πρότεινα, εξαιτίας της αυριανής κινητοποίησης (παράσταση διαμαρτυρίας) που έχει προγραμματιστεί από το σύλλογο εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ρεθύμνου και την τοπική κοινωνία των Απλαδιανών για το θέμα της συγχώνευσης του νηπιαγωγείου με το νηπιαγωγείο Δροσιάς, να μην εξεταστεί η περίπτωση της υπεραριθμίας μέχρι να τελεσιδικίσει η υπόθεση. Ο Σύλλογος των εκπαιδευτικών και η τοπική κοινωνία ζητούν την ανάκληση της απόφασης της παραπάνω συγχώνευσης επομένως μπορεί να γίνει μια μετακίνηση και  να χρειαστεί να ανακληθεί μετέπειτα δημιουργώντας πρόβλημα στις μεταθέσεις των νηπιαγωγών.
Το άλλο θέμα ήταν η μοριοδότηση των συναδέλφων για συνυπηρέτηση για τις μεταθέσεις εντός ΠΥΣΠΕ. Ο Νομός Ρεθύμνου αποτελεί μια κατεξοχήν τουριστική περιοχή κι επομένως πολλοί σύζυγοι συναδέλφων εργάζονται ως εποχικοί υπάλληλοι σε ξενοδοχεία και τουριστικές επιχειρήσεις. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι φέτος η ημερομηνία λήξης των αιτήσεων μετάθεσης μετατέθηκε από τις 31 Νοεμβρίου, που γίνεται κάθε χρόνο, στις 31 Ιανουαρίου, προέκυψε πρόβλημα στους συζύγους των συναδέλφων που εργάζονται σε αυτές τις επιχειρήσεις στο να υπάρχει ενεργή σύμβαση εργασίας. Ως αιρετός σε προηγούμενο ΠΥΣΠΕ ζήτησα, επειδή η εγκύκλιος για τις περιπτώσεις συνυπηρέτησης αναφέρει ότι πρέπει να υπάρχει ενεργής σύμβαση εργασίας κατά τη λήξη των αιτήσεων για να λάβουν οι συνάδελφοι τα μόρια αυτά, να σταλεί ερώτημα στο υπουργείο παιδείας ώστε να διευκρινιστεί εάν μπορούν να δοθούν τα μόρια συνυπηρέτησης στους συναδέλφους, λαμβάνοντας υπόψιν τους παραπάνω ιδιαίτερους λόγους και συνθήκες, μιας και αποτελεί αδικία για τους συναδέλφους αυτούς να μην τα λάβουν. Το υπουργείο παιδείας ενώ έχει σταλεί το ερώτημα εδώ και ένα μήνα δεν έχει στείλει απάντηση για το θέμα. Δυστυχώς  η σοβαρότητα λείπει από το υπουργείο παιδείας το οποίο μάλλον πως δεν καταλαβαίνει τα στενά πλαίσια για τη διενέργεια των εσωτερικών μεταθέσεων. Ως αιρετός θεώρησα με την παραπάνω λογική ότι οι συνάδελφοι πρέπει να λάβουν τα μόρια συνυπηρέτησης διότι αυτή τη στιγμή οι συνάδελφοι καλούνται να “πληρώσουν” λάθη και αργοπορίες του υπουργείου παιδείας που σε διαφορετική περίπτωση δεν θα είχε προκύψει ζήτημα. Δυστυχώς η πλειοψηφία του ΠΥΣΠΕ (μέλη της διοίκησης) αποφάσισε έναντι και των δύο αιρετών να μη δοθούν τα μόρια εφαρμόζοντας την εγκύκλιο απαρέγκλιτα. Είναι λάθος λογική να καλούνται οι συνάδελφοι να πληρώνουν τα λάθη, τις παραλείψεις και τις καθυστερήσεις του υπουργείου παιδείας και πρέπει να αντισταθούμε με κάθε τρόπο σε αυτή τη λογική.

Ορισμός οργανικών κενών για τις μεταθέσεις εντός ΠΥΣΠΕ

Το τελευταίο θέμα ήταν ο ορισμός των οργανικών κενών για τις μεταθέσεις εντός ΠΥΣΠΕ. Ενώ υπάρχουν περισσότερες οργανικές θέσεις από όσοι είναι οι συνάδελφοι στη διάθεση (41 δάσκαλοι και 12 νηπιαγωγοί) η πλειοψηφία του ΠΥΣΠΕ αποφάσισε να δώσει 37 οργανικές θέσεις στους δασκάλους και 10 στους νηπιαγωγούς με κριτήρια άλλοτε την λειτουργικότητα, άλλοτε την προοπτική των σχολείων, άλλοτε την ενδεχόμενη αποχώρηση συναδέλφων κ.λ.π. Δεν υπήρξε μια ενιαία στάση για το ζήτημα και διαφώνησα με τη διαδικασία που ακολουθήθηκε. Σε αντίθεση με την παραπάνω διαδικασία πρότεινα να δοθούν όλες οι οργανικές θέσεις που υπάρχουν στις σχολικές μονάδες του νομού μας στους συναδέλφους με την προϋπόθεση να υπάρχει υποσημείωση σε κάθε σχολική μονάδα, όπου τυχόν προκύψουν, λειτουργικές υπεραριθμίες για τη νέα χρονιά. Δηλαδή όσοι συνάδελφοι τοποθετηθούν θα χρειαστεί να μετακινηθούν με την έναρξη του σχολικού έτους αλλά θα έχουν εξασφαλισμένη οργανική θέση. Ως αιρετός κινήθηκα στο πλαίσιο της γνωστοποίησης όλων των κενών προς τους συναδέλφους μου και την αναγκαιότητα κάλυψης των οργανικών θέσεων από τη διαθεσιμότητα και την ανασφάλεια. Δεν με καλύπτει ούτε πρόκειται ποτέ να με καλύψει η λογική του ορισμού των οργανικών θέσεων σύμφωνα με την λειτουργικότητα των σχολικών μονάδων και της προοπτικής τους. Ως αιρετός ζήτησα να είναι ενήμεροι οι συνάδελφοί μου για όλα τα κενά που υπάρχουν και να τους δοθεί η δυνατότητα να επιλέξουν εν γνώση τους εάν επιθυμούν να τοποθετηθούν σε σχολική μονάδα στην οποία μπορεί να βρεθούν σε λειτουργική υπεραριθμία. Οι εποχές έχουν αλλάξει, οι εξελίξεις μας προσπερνάνε συνεχώς και πρέπει να προστατεύουμε τους συναδέλφους από τις όποιες διαθέσεις κάθε φορά του υπουργείου παιδείας.
Τα οργανικά κενά που έβγαλε το ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου καθώς επίσης και τα πιθανά κενά θα σας τα αποστείλω με νέο ενημερωτικό.


Θέμα 2ο: «Κινητοποίηση αύριο στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου για το θέμα της συγχώνευσης του νηπιαγωγείου Απλαδιανών και Δροσιάς»

Αύριο Πέμπτη 20 Ιουνίου 2013 το πρωί στις 11:30 ο Σύλλογος εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου μαζί με την τοπική κοινωνία και τα σχολεία των Απλαδιανών κάνουν παράσταση διαμαρτυρίας για την απαράδεκτη μονοπρόσωπη απόφαση του διευθυντή εκπαίδευση να κλείσει το νηπιαγωγείο των Απλαδιανών και να συγχωνευτεί με το νηπιαγωγείο της Δροσιάς.
Για άλλη μια φορά γινόμαστε θεατές τετελεσμένων γεγονότων δίχως να έχουν τηρηθεί οι προβλεπόμενες διαδικασίες από το νόμο. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου με μια μονοπρόσωπη απόφαση, δίχως ενημέρωση και γνώση των μελών του ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου εισηγήθηκε την συγχώνευση του νηπιαγωγείου Απλαδιανών με της Δροσιάς σε μια εκ διαμέτρου αντίθετη κατεύθυνση από την εισήγηση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Μυλοποτάμου (αρνητική εισήγηση), της τοπικής κοινωνίας και του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Επειδή υπάρχει ενορχηστρωμένος σχεδιασμός για το κλείσιμο σχολικών μονάδων, την εξοικονόμηση πόρων δίχως να λαμβάνονται υπόψιν οι τοπικές κοινωνίες, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς είναι σημαντική η παρουσία μας στις κινητοποιήσεις που οργανώνονται. Οι δυναμικές αντιδράσεις και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας π.χ. Ηράκλειο, Ρόδο κ.α. αποδεικνύουν ότι φέρνουν αποτελέσματα. Το πάγωμα των μεταβολών είναι γεγονός στο γειτονικό μας Ηράκλειο. Οφείλουμε επομένως να υψώσουμε το ανάστημά μας για να μην περάσει σήμερα το κλείσιμο του νηπιαγωγείου Απλαδιανών και κατ’ επέκταση το κλείσιμο και όλων των υπόλοιπων σχολείων της υπαίθρου που είναι η στόχευση.
Όλοι αύριο στις 11:30 το πρωί στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για  να διεκδικήσουμε την ανάκληση της άδικης απόφασης.


«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο»
Αδαμάντιος Κοραής



                                                    Με Συναδελφικούς Χαιρετισμούς

                                                                Γιώργος Τρούλης


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου