Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013

Ενημρωτικό από τον αιρετό του ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου, Τρούλη Γιώργο!


Αγαπητοί Συνάδελφοι


Θέμα 1ο: «Ένσταση επί της διαδικασίας τοποθέτησης συναδέλφων αναπληρωτών παράλληλης στήριξης σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο»

Για άλλη μια φορά μέσα σε ένα μήνα, συνεχίζει η διοίκηση της διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ν. Ρεθύμνου και Ηρακλείου τις αυθαιρεσίες. Έχουν επιδοθεί σε μια προσπάθεια κατάργησης στην πράξη των υπηρεσιακών συμβουλίων και υποβάθμισης του ρόλου των αιρετών.
Πριν λίγες μέρες προσλήφθηκαν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ρεθύμνου 9 δάσκαλοι και 1 νηπιαγωγός για κάλυψη των κενών παράλληλης στήριξης. Από τους 9 συναδέλφους παρουσιάστηκαν οι 8 δάσκαλοι και η 1 νηπιαγωγός. Σημειωτέον ότι τα κενά στο νομό μας είναι 38 σε δασκάλους και 4 σε νηπιαγωγούς. Παρ’  όλο που ως αιρετός την παραμονή της τοποθέτησης των συναδέλφων ζήτησα από τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου να παραστώ στη διαδικασία της τοποθέτησης εκείνος αρνήθηκε αναφέροντας ότι δεν προβλέπεται διότι τις τοποθετήσεις τις κάνει ο ίδιος.
Κατόπιν αναζήτησης της σχετικής νομοθεσίας προκύπτει ότι από το Π.Δ. 1/2003 στο άρθρο 11 παρ. 27 στις αρμοδιότητες του ΠΥΣΠΕ αναφέρεται ότι οι τοποθετήσεις των συναδέλφων αναπληρωτών σε ΣΜΕΑ γίνονται από το ΠΥΣΠΕ κι όχι από τον εκάστοτε Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ως εκ τούτου και κατόπιν ενημέρωσης ότι ο διευθυντής εκπαίδευσης προέβη σε έγκριση αίτησης βελτίωσης θέσης δίχως να ενημερωθεί το ΠΥΣΠΕ και οι αιρετοί, κατήγγειλα το γεγονός και  κατέθεσα ένσταση επί της διαδικασίας στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης ζητώντας να μου κοινοποιηθεί σύμφωνα με ποιες νομοθετικές διατάξεις έγιναν οι τοποθετήσεις των συναδέλφων αναπληρωτών παράλληλης στήριξης και η έγκριση της αίτησης βελτίωσης από τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου. Επίσης ζήτησα την άμεση σύγκλιση συνεδρίασης του ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου ώστε να επαναληφθεί η διαδικασία και να εξεταστεί η αίτηση βελτίωσης όπως προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία. Επειδή το ίδιο συνέβη και στο Ηράκλειο αντίστοιχη καταγγελία και ένσταση κατέθεσαν και οι αιρετοί ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου Θεόφιλος Λαμπρογιαννάκης και Αργυρώ Δαγκωνάκη στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης.
 Το ερώτημα που προκύπτει είναι γιατί στην περιφέρεια Κρήτης μόνο στα δύο ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου και Ηρακλείου ακολουθήθηκε αυτή η διαδικασία ενώ στα ΠΥΣΠΕ Χανίων και Λασιθίου συνεδρίασαν τα υπηρεσιακά συμβούλια για να προχωρήσουν στις τοποθετήσεις αυτές; Οι αυθαιρεσίες των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας πρέπει να σταματήσουν. Αυτή την εποχή οφείλουν όλες οι διοικήσεις όλων των δομών της εκπαίδευσης να δρουν με διαφάνεια και αξιοκρατία. Οι αιρετοί καλούμαστε να διασφαλίσουμε τα δικαιώματα των συναδέλφων μας και να προτάξουμε τις αρχές της διαφάνειας και της αξιοκρατίας στα υπηρεσιακά συμβούλια. Σε αυτά τα πλαίσια καθώς το θέμα πλέον είναι σοβαρό για τους συναδέλφους και οι προεκτάσεις ακόμα σοβαρότερες (μέχρι σήμερα τα υπηρεσιακά συμβούλια ή δεν λειτουργούσαν όπως έπρεπε σε αυτές τις διαδικασίες ή άλλαξαν τακτική με τη συγκρότηση των νέων ΠΥΣΠΕ) θα φέρω το θέμα προς συζήτηση στο Δ. Σ. του Συλλόγου μας.


Θέμα 2ο: «Επικείμενη αύξηση διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών»
Στο Σχέδιο Νόμου «Έγκριση της επικαιροποίησης του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016» αναφέρεται ρητά η μείωση του αριθμού των αναπληρωτών εκπαιδευτικών μέσω της παράλληλης αύξησης των ωρών διδασκαλίας των εκπαιδευτικών. Δυστυχώς μετά από τους μισθούς πείνας, την αξιολόγηση της τιμωρίας και των ποσοστώσεων, την υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων, τις συγχωνεύσεις σχολείων, τα εκατοντάδες κενά σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, την επιχειρούμενη διάλυση της ειδικής αγωγής και της ποιοτικής υποβάθμισης του ολοήμερου σχολείου,  έρχεται να προστεθεί και η αύξηση των ωρών διδασκαλίας.
Οι συζητήσεις για την αύξηση του διδακτικού ωραρίου στους εκπαιδευτικούς, είχε ξεκινήσει επί υπουργίας Διαμαντοπούλου με στόχο την ολοένα και μεγαλύτερη εφαρμογή των νεοφιλελεύθερων πολιτικών που ακολουθούσε. Σήμερα επί υπουργίας Αρβανιτόπουλου δεν βλέπουμε να έχει αλλάξει το παραμικρό στο πεδίο της πολιτικής που ακολουθείται. Η ίδια νεοφιλελεύθερη κατεύθυνση με μνημονιακό φερετζέ. Ως εκπαιδευτικοί όμως επειδή υπάρχει στρέβλωση του θέματος στις συζητήσεις από τους αρμόδιους του υπουργείου παιδείας στα ΜΜΕ οφείλουμε να διευκρινίσουμε τα εξής:
α) Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί εργάζονται πάνω από το μέσο όρο της Ευρώπης των χώρων του ΟΟΣΑ και ταυτόχρονα αμείβονται κάτω από το μέσο όρο του αντίστοιχου μισθού της Ευρώπης.
β)  Στις διδακτικές ώρες (21-25 ώρες την εβδομάδα) δεν περιλαμβάνονται οι ώρες του διοικητικού έργου, δηλαδή οι ώρες που οι εκπαιδευτικοί απασχολούνται στη σχολική μονάδα, ούτε όμως λαμβάνονται υπόψιν και οι ώρες προετοιμασίας και απασχόλησης στο σπίτι.
γ) Σύμφωνα με μελέτη της UNESCO, σχετικά με τις ώρες εργασίας των εκπαιδευτικών, αναφέρεται ότι: «κάθε ώρα διδακτικού έργου ενός εκπαιδευτικού αντιστοιχεί σε 4 ώρες εργασίας γραφείου». Σημαντικό στοιχείο επίσης αποτελούν και τα αυξημένα ποσοστά burnout των εκπαιδευτικών (σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης) όπου σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία το 5-25% των εκπαιδευτικών υποφέρει από το συγκεκριμένο σύνδρομο της επαγγελματικής εξουθένωσης.

«Τα αποτελέσματα και η στόχευση της αύξησης ωραρίου των εκπαιδευτικών»

Τα πρώτα άμεσα αποτελέσματα αυτού του μέτρου είναι να χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας και οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που σήμερα εργάζονται να μείνουν άνεργοι, μια συνέπεια που διατρέχει ολόκληρη την κοινωνία και όχι μόνο τον εκπαιδευτικό κόσμο. Επομένως ο ουσιαστικότερος ρόλος της αύξησης ωραρίου των εκπαιδευτικών δεν έχει καμία σχέση με την ποιοτική βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης αλλά με την εξοικονόμηση πόρων.
Επίσης το  Υπουργείο Παιδείας στοχεύει στην ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας στο μόνιμο προσωπικό και στην κατάργηση του δασκάλου του Ολοήμερου Σχολείου. Αυτό θα επιτευχθεί με την προσπάθεια κάλυψης των ωρών που θα πλεονάζουν από τον κάθε εκπαιδευτικό είτε διδάσκοντας εκ περιτροπής στο ολοήμερο σχολείο της σχολικής μονάδας που ανήκει είτε διδάσκοντας σε άλλες σχολικές μονάδες της περιοχής του.
Τα τελευταία χρόνια παρακολουθούμε την οργανωμένη ισοπέδωση όλων των εργασιακών, θεσμικών και κοινωνικών δικαιωμάτων μας, σήμερα επιχειρείται χωρίς κανέναν ενδοιασμό η διάλυση του Δημόσιου Σχολείου, η περαιτέρω αύξηση της ανεργίας και η εξόντωση του Εκπαιδευτικού. Οδηγούμαστε με μαθηματική ακρίβεια σε εκφυλισμό του δημόσιου σχολείου, με προεκτάσεις και συνέπειες που θα υποστεί η ελληνική κοινωνία και θα την ακολουθούν για πολλά χρόνια.
 Ο μόνος δρόμος για το μέλλον μας, για την επιβίωση του συνόλου των εργαζομένων είναι η καθολική  και συντονισμένη αντίδραση για την ανατροπή των ανάλγητων μνημονιακών και νεοφιλελεύθερων πολιτικών που η σημερινή κυβέρνηση ακολουθεί. Οφείλει η ΔΟΕ να κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση.


Θέμα 3ο: «Μέσα Μαρτίου ξεκινάνε οι αιτήσεις για τις ΤΠΕ Β επιπέδου»

Σε ανακοίνωση προέβη ο φορέας υλοποίησης επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ Β επιπέδου σχετικά με τις αιτήσεις συμμετοχής στην 4η περίοδο επιμόρφωσης. Σύμφωνα με την ανακοίνωση προβλέπεται να ανοίξει το σύστημα για αιτήσεις των εκπαιδευτικών που ενδιαφέρονται το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου και τα μαθήματα θα ξεκινήσουν αρχές Απριλίου. Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί  μπορούν να επισκέπτονται συχνά την «Πύλη Ενημέρωσης και Συνεργασίας της Επιμόρφωσης Β΄ επιπέδου», στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://b-epipedo2.cti.gr και να παρακολουθούν τις ανακοινώσεις που δημοσιεύονται εκεί, προκειμένου να ενημερώνονται άμεσα σχετικά με τα θέματα της επιμόρφωσης, όπως οι ακριβείς ημερομηνίες υποβολής αιτήσεων, οι οποίες γίνονται ηλεκτρονικά μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου