Πέμπτη 31 Ιουλίου 2014

2o Eνημερωτικό Ιουλίου από τον αιρετό του ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης, Δημήτρη Δερμιτζάκη

2η   ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ  ΙΟΥΛΙΟΥ  ΑΠΥΣΠΕ  ΚΡΗΤΗΣ
ΑΙΡΕΤΟΣ   ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΕΡΜΙΤΖΑΚΗΣ
       
         
                                                               
   ΗΡΑΚΛΕΙΟ 31/07/2014
                  1ο  ΘΕΜΑ  ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΚΑΙ  ΣΕ  ΦΟΡΕΙΣ

Συνάδελφοι
την 17-07-2014 συνεδριάσαμε στην περιφερειακή Δ/νση Κρήτης για θέματα που αφορούσαν τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε γραφεία Α/θμια και σε υπηρεσίες και σε φορείς. Επίσης εξετάσαμε και θέματα αδειών άνευ αποδοχών και ομόφωνα αποφασίσαμε να τις δούμε Αύγουστο συνολικά. Να ενημερώσω λοιπόν ότι όσοι θέλουν να αιτηθούν άδεια άνευ αποδοχών για να το κάνουν άμεσα μπορέσουν να εξεταστούν όλες μαζί πιθανόν τέλος της άλλης εβδομάδας. Σημαντικό είναι επίσης να γνωρίζουμε ότι για εξαιρετικές περιπτώσεις το συμβούλιο και οι αιρετοί του ΑΠΥΣΠΕ ψηφίζουν άδειες άνευ αποδοχών στα μέσα της σχολικής χρονιάς.    (αποδελτίωση του νόμου για τις άδειες)      http://dermitzodimitris.blogspot.gr/2013/10/blog-post.html)
 Αυτό που θα ήθελα να επισημάνω στο θέμα των αποσπάσεων σε γραφεία είναι το έξης τραγελαφικό στο οποίο διαφωνώ και νομίζω το καταδικάζει και το σύνολο του κλάδου , ιδιαίτερος δε οι ενδιαφερόμενοι. Η διαδικασία γίνετε με εισηγήσεις των κατά τόπους προϊσταμένων που με ανάλογη προτεραιότητα, προτείνουν συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς για απόσπαση στα γραφεία για όλο το σχολικό έτος. Το τελικό πρόσταγμα το έχει το υπουργείο Παιδείας το οποίο όμως φειδωλά τα τελευταία χρόνια αποσπά περίπου το ¼ από απ αυτούς που γνωμοδοτούν οι Α/θμιες για να λειτουργήσουν  και που το συμβούλιο του ΑΠΥΣΠΕ επικυρώνει. Αυτό γίνεται με την αιτιολογία των πολλών ελλείψεων στα σχολεία. Δείτε όμως μετά την αντιφατικότητα και την ανακολουθία του υπουργείου. Δίνει τη δυνατότητα στους Δ/ντες  εκπαίδευσης με τη διαδικασία της διάθεσης να πάρουν τους ανάλογους εκπαιδευτικούς για να λειτουργήσουν τα γραφεία το Σεπτέμβριο… .Αργά!!!
Αυτό έχει τα εξής αρνητικά: πρώτον οι συνάδελφοι ταλαιπωρούνται και δεν μπορούν να κάνουν προγραμματισμό για την επόμενη σχολική χρονιά καθώς είναι σε κατάσταση αναμονής και δεύτερο και βασικότερο δεν προάγει, όλη αυτή η ολιγωρία  και ηδυσκαμψία του υπουργείου, την εύρυθμη λειτουργία στις Α/θμιες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν ελάχιστοι εκπαιδευτικοί αποσπασμένοι στα γραφεία το καλοκαίρι και ένας μεγάλος όγκος δουλειάς να γίνετε από λίγους και από εθελοντές όπως ευτυχώς συμβαίνει αυτές τις μέρες στην Α/θμια Ηρακλείου και δεν είναι πρωτοφανές φαινόμενο.   
Ζητούμε από το υπουργείο λοιπόν επιτακτικά και θα μπορούσε και η ΔΟΕ πανελλαδικά να το κάνει, η συντριπτική πλειοψηφία των προτεινόμενων εκπαιδευτικών που γνωμοδοτούν οι Α/θμιες να γίνονται αποδεκτές εξ αρχής!!

                         2ο  ΘΕΜΑ    ΣΧΟΛΕΙΟ  ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Στις 30/07/2014  και  μετά από έλεγχο, σε διαφορετικό χρόνο, των δικαιολογητικών των υποψηφίων καλεστήκαμε να κάνουμε την επιλογή εκπαιδευτικών για την πλήρωση θέσεων  στο σχολείο Ευρωπαϊκής Παιδείας  Ηρακλείου Κρήτης (Σ.Ε.Π).  
Όπως έχω τονίσει και σε περυσινό ενημερωτικό μου  http://dermitzodimitris.blogspot.gr/2014/07/blog-post_31.html )   θεωρούμε σωστό να μπαίνουν οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι περνούν από διαδικασία επιλογής  σε ΕΝΑ ΕΝΙΑΙΟ  πίνακα επιλογής και όχι σε δύο. Η αδικία έγκειται  στο εξής: στο Α/πίνακαεπιλογής μπαίνουν οι φυσικοί ομιλητές της εκάστωτε ξένης  γλώσσας και πριμοδοτούνται περισσότερα μόρια από τον Β/ πίνακα στον οποίο τίθενται οι υποψήφιοι  που δεν είναι φυσικοί ομιλητές. 
Όταν την περασμένη χρονιά διαφωνήσαμε πάνω στο συγκεκριμένο Ευρωπαϊκό νόμο και αποχωρήσαμε από τη διαδικασία η απήχηση που βρήκε το θέμα ήταν λιγοστή. Το επαναφέρω όμως καθώς διαπίστωσα μέσα στο συμβούλιο ότι σε πολλά από τα μέλη επιλογής η διάθεση να αλλάξει αυτή η ρήτρα είναι διάχυτη. Αυτός καθώς προέκυψε να χουμε στο σχολείο Ευρωπαϊκής παιδείας συναδέλφους που δεν ήταν φυσικοί ομιλητές και σύμφωνα με τα λεγόμενα των έμπειρων διευθυντριών ήταν άριστοι  και αρκετά καταρτισμένοι στη δουλειά τους και στην επαφή τους με τη γλώσσα. Μέσα στο συμβούλιο κατά τη διάρκεια επιλογής και αλλά μέλη του συμβουλίου παραδέχτηκαν έστω και σιωπηρά τη θέση αυτή, καθώς διαπίστωσαν ότι το δίκαιο είναι να μπαίνουν όλοι οι εξεταζόμενοι σε ένα ενιαίο πίνακα με ίδια μοριοδότηση. 
Να σημειώσω κλείνοντας ότι υπάρχει γενικότερα στην Ευρώπη μια τάση να αλλάξει η κατάφορη αδικία προς όλους τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς οποιασδήποτε εθνικότητας. Αυτό για όποιους θελήσουν να μελετήσουν επιστημονικά το θέμα πρέπει αν δουν τις απόψεις των Γλωσσολόγων επιστημόνων διεθνώς οι οποίοι καταδικάζουν χρόνια τον όρο native speaker(φυσικός ομιλητής) οι οποίοι μιλούν για ένα  ένα ιδεολογικό και πολιτικό κατασκεύασμα , που πιθανόν να βολεύει κάποιους. Εμείς στηρίζουμε την λογική και την επιστήμη καθώς αμερόληπτα και δίκαια παίρνουν θέση πάνω στο θέμα το οποίο είναι και οι άμεσα ειδικοί.
Εδώκαι για όποιον θέλει παραθέτω ενδεικτική βιβλιογραφία για το θέμα:Alan_Davies_The_Native_Speaker_Myth_and_Reality_Bilingual_Education_and_Bilingualism_38_2003.pdf
Η γνώση είναι η καλύτερη αντιμετώπιση των προβλημάτων…………..
                    
                                  Ο ΑΙΡΕΤΟΣ ΑΠΥΣΠΕ ΚΡΗΤΗΣ  ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΕΡΜΙΤΖΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου