Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014

Με Ενότητα, Αγώνα και Ανατροπή η αυταρχική Αξιολόγηση θα μείνει στο χαρτί . . .


Η συντριπτική πλειονότητα του Κλάδου έχει κατανοήσει πως η αυτοξιολόγηση της σχολικής μονάδας και η ατομική αξιολόγηση κάθε εκπαιδευτικού, που επιχειρεί το Υπ. Παιδείας να εφαρμόσει, αποτελεί:

·         τον «προθάλαμο» των απολύσεων και της διαθεσιμότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ήδη η Τρόικα έχει ζητήσει μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου να οριστούν οι 12.500 νέες διαθεσιμότητες.
·         το «εργαλείο» προκειμένου να εφαρμοστεί  ο νόμος 4024/2011, δηλαδή το μισθολόγιο-Βαθμολόγιο και να δημιουργήσει γενιές εκπαιδευτικών «φθηνού κόστους».
·         το «ευαγγέλιο» για τη χειραγώγηση και την τρομοκράτηση των εκπαιδευτικών, καθώς υπό τον φόβο της αρνητικής αξιολόγησης ο εκπαιδευτικός δεν θα κινείται ελεύθερα μέσα στη σχολική μονάδα. Θα καλλιεργείται ο ατομικισμός και ο ανταγωνισμός μεταξύ των συναδέλφων, λόγω της ύπαρξης των ποσοστώσεων που θέτει η συγκεκριμένη αξιολόγηση.
·         τον «οδικό χάρτη» για να στοιχειοθετήσει τις συγχωνεύσεις και τις καταργήσεις εκατοντάδων σχολικών μονάδων μέσα από την κατηγοριοποίησή τους.
·         τη «χρυσή ευκαιρία» για την αντιδραστική και νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση να συρρικνώσει το Δημόσιο Σχολείο, να καθυποτάξει το δημοκρατικό-παιδαγωγικό κλίμα στα σχολεία και να καταργήσει στην πράξη τη λειτουργία του συλλόγου διδασκόντων.

Η δυναμική κι επιτυχημένη αντίδραση των εκπαιδευτικών όλης της χώρας με τα μπλοκαρίσματα των σεμιναρίων για την αυτό-αξιολόγηση δείχνει πως ο Κλάδος ενωμένος και συσπειρωμένος θα κατορθώσει να καταργήσει στην πράξη το ΠΔ που θα διαλύσει τη Δημόσια Εκπαίδευση και θα «εκδουλέψει» τους εκπαιδευτικούς.
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για τα σχέδια της κυβέρνησης μέσα από την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των δημοσίων υπαλλήλων. Μετά το ΠΔ152/2013 για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δημοσιοποιήθηκε το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων. Στο άρθρο 19 ορίζονται τα ανώτατα ποσοστά ανά κλίμακα αξιολόγησης. Δηλαδή η βαθμολόγηση των υπαλλήλων από τους αξιολογητές θα έχει συγκεκριμένη ποσόστωση, με ένα ποσοστό 15% να αξιολογούνται στις χαμηλότερες κλίμακες ανεξάρτητα από την πραγματική εικόνα του υπαλλήλου. Και μάλιστα ο αυταρχισμός ξεχειλίζει στο νομοσχέδιο όταν αναφέρει ότι η μη τήρηση των ποσοστών από τους αξιολογητές συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα. Οι απολύσεις επομένως μέσα από αυτή την αξιολόγηση βρίσκονται στα πρόθυρα των σχολείων μας.
Τη δεδομένη χρονική στιγμή έχουμε μπροστά μας την αυτό-αξιολόγηση των σχολικών μονάδων που είναι απόλυτα συνδεδεμένη με την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Η ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. για τη μη εφαρμογή των σταδίων που υπάρχουν στην εγκύκλιο της αυτό-αξιολόγησης και τη μη σύσταση των ομάδων εργασίας προτείνει:

ü  Έκτακτες γενικές συνελεύσεις σε όλη την Ελλάδα–όπου δεν έχουν γίνει– για ένα δυναμικό και μαζικό όχι του Κλάδου στην εφαρμογή της αυτό-αξιολόγησης.
ü  Ολομέλεια Προέδρων για τη διαμόρφωση συγκεκριμένου προγραμματισμού και συντονισμού δράσεων.
ü  Διάλογο και συνεννόηση της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ για κοινές και στοχευμένες δράσεις. Στο πλαίσιο αυτό, προτείνουμε σε περιφερειακό επίπεδο κοινή συνάντηση των Συλλόγων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Κρήτης. Αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί όπου είναι εφικτό.

Επίσης εισηγείται στις γενικές συνελεύσεις και σε ενδεχόμενη ολομέλεια προέδρων να συζητηθούν οι εξής δράσεις:

ü  Όλοι οι σύλλογοι διδασκόντων (με πρακτικό του συλλόγου) να αρνηθούν τη συμμετοχή τους στην συγκρότηση των ομάδων για την αυτοαξιολόγηση.
ü  Οι τοπικοί σύλλογοι εκπαιδευτικών να συλλέξουν τα πρακτικά άρνησης συμμετοχής των συλλόγων διδασκόντων και να κατατεθούν σε συγκεκριμένη ημερομηνία (πανελλαδικά) στις διευθύνσεις εκπαίδευσης.
ü  Παράλληλα με την αντίδρασή μας στην αντιδραστική αξιολόγηση που φέρνει η κυβέρνηση, το συνδικαλιστικό κίνημα να ετοιμάσει τη δική του ολοκληρωμένη πρόταση για την αξιολόγηση με την έγκριση των γενικών συνελεύσεων των τοπικών συλλόγων και των γενικών συνελεύσεων της Ομοσπονδίας.

Ταυτόχρονα καλούμε τους διευθυντές των σχολικών μας μονάδων καθώς και τους σχολικούς συμβούλους (ως μέλη των συλλόγων μας και αναπόσπαστο κομμάτι του κλάδου) να βρεθούν δίπλα στις αποφάσεις των συλλογικών μας οργάνων, υψώνοντας μαζί με όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς ανάστημα.
Η ενότητα του Κλάδου, η συλλογική, μαζική και ηχηρή αντίδραση του εκπαιδευτικού κόσμου αποτελεί το δημοκρατικό «όπλο» για την αναχαίτιση και μη εφαρμογή της αυταρχικότερης αξιολόγησης, η οποία, όπου κι αν εφαρμόστηκε, οδήγησε στο κλείσιμο σχολείων, στην απόλυση, τη χειραγώγηση του εκπαιδευτικού και σταδιακά στην ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης.

ΚΑΝΕΝΑΣ εκπαιδευτικός να μη γίνει ΣΥΝΕΝΟΧΟΣ
στα σχέδια της διάλυσης
του Δημόσιου Σχολείου και
στη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.


ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.
ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ
ΕΝΟΤΗΤΑ - ΑΓΩΝΑΣ – ΑΝΑΤΡΟΠΗ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου