2o Ενημερωτικό Απριλίου
Γιώργος Τρούλης Ρέθυμνο,11 Απριλίου 2013
Αιρετός ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου
Τηλ. 6945802754
Προς
τους Συναδέλφους μου
Αγαπητοί Συνάδελφοι
Θέμα: «Με εγκύκλιο του υπουργείου παιδείας ζητήθηκε από τους
περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης να γίνουν μεταβολές-υποβιβασμοί σχολικών
μονάδων. Ποιες είναι οι προτάσεις για τα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του
Ρεθύμνου»
Με την εγκύκλιο του υπουργείου παιδείας αριθ. πρωτ. 44506/Δ4 με ημ. 2/4/2013 με θέμα: «Μεταβολές σχολικών μονάδων
Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2013-2014»,
ζητήθηκε από τους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης να αποστείλουν τη γνώμη
τους μέχρι την Παρασκευή 5 Απριλίου για τις προτεινόμενες μεταβολές (που στην
ουσία πρόκειται για υποβιβασμούς) ανά σχολική μονάδα, σύμφωνα με τα δεδομένα
που έχουν καταγραφεί στο survey.
Το πρόβλημα ξεκινάει από το γεγονός, ότι
οι όποιες προτάσεις του υπουργείου
παιδείας οφείλουν να περάσουν μέσα από
τη νόμιμη διαδικασία και όχι με διαδικασίες εξπρές και με τη γνώμη των περιφερειακών διευθυντών
εκπαίδευσης και των διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η διαδικασία για
τις μεταβολές στην οργανικότητα των σχολικών μονάδων (Ν.1566/85 αρθ. 8 και 1966/91 αρθ.11) πουθενά
δεν προβλέπει αυθαίρετες συγχωνεύσεις, καταργήσεις και υποβιβασμούς σχολείων
χωρίς πρόταση του Περιφερειακού Συμβουλίου (ΠΥΣΠΕ) και εισήγηση της Οικονομικής επιτροπής της Περιφερειακής
Αυτοδιοίκησης όπου βάσει του
Ν.3852/10 αρθ.282 περιέρχονται οι αρμοδιότητες της Νομαρχιακής Επιτροπής
Παιδείας και του Νομαρχιακού Συμβουλίου αντίστοιχα. Επίσης στο άρθρο 59, παρ. 15 του Ν. 3966/2011 (ΦΕΚ 118/τΑ΄/24-05-2011) θεωρείται αναγκαία η απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου
για μεταβολές στην οργανικότητα των σχολικών μονάδων, ακόμα και για
υποβιβασμούς.
Ως
αιρετός ζήτησα με επιστολή μου προς τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Ρεθύμνου να γίνει άμεση σύγκληση του υπηρεσιακού συμβουλίου για να ενημερωθούμε
για τις προτάσεις του υπουργείου παιδείας καθώς επίσης και για τις όποιες
ενέργειες στις οποίες προέβη σχετικά με τις προτάσεις για τροποποίηση της
οργανικής θέσης των σχολικών μονάδων του νομού μας.
Οι
αιρετοί οφείλουμε να προασπίζουμε τις διαδικασίες, στις οποίες συμμετέχουμε και
που προβλέπονται από τη νομοθεσία για να υπάρχει πλήρης ενημέρωση των
συναδέλφων και διαφάνεια σε αυτές τις διαδικασίες.
Οφείλουμε να συμβάλουμε όλοι μας στην
προάσπιση του χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου και να εναντιωθούμε στη συνεχή απαξίωση,
υποβάθμισή του, στην προσπάθεια συρρίκνωσης και στον αφανισμό των σχολείων της
υπαίθρου.
Όλες
αυτές οι κινήσεις, με αλγόριθμους και μαθηματικούς τύπους,
οδηγούν μονάχα στη συρρίκνωση των
οργανικών θέσεων εργασίας, σε πλεονάσματα μαθητών ανά σχολική μονάδα, σε
υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών σε όμορα σχολεία, ελαστικοποίηση του
εργασιακών συνθηκών των εκπαιδευτικών (με συμπλήρωση ωραρίου σε άλλες
σχολικές μονάδες και κατάργηση του δασκάλου του ολοημέρου), υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών “προς
το συμφέρον της υπηρεσίας”, τρομοκράτηση και καθεστώς ανασφάλειας. Αν όλα αυτά
δεν αποτελούν προσπάθειες χειραγώγησης των εκπαιδευτικών, προσπάθειες υπόταξης
ενός ελεύθερου ακόμα κυττάρου της κοινωνίας, του σχολείου, τότε ποια η
σκοπιμότητα; Ποιος τελικά ενδιαφέρεται από το υπουργείο παιδείας και τον
κρατικό μηχανισμό για την ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης, για την αλλαγή
πλεύσης αυτής της κοινωνίας; Μπορεί να μην ενδιαφέρει τους τεχνοκράτες και τους
μεσολαβητές της τρόικας αλλά ενδιαφέρει όλους εμάς, ενδιαφέρει τους γονείς των
παιδιών μας, ενδιαφέρει την ελληνική κοινωνία.
Οι προτάσεις του υπουργείου
παιδείας για τα σχολεία
πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του
Ρεθύμνου
Παρακάτω
σας παραθέτω τα στοιχεία που προκύπτουν από την εφαρμογή της εγκυκλίου με δεδομένα
(μαθητικό δυναμικό) του μήνα Σεπτεμβρίου. Επειδή σίγουρα
υπάρχουν διαφοροποιήσεις σε ορισμένες σχολικές μονάδες σε ότι αφορά το μαθητικό
δυναμικό η παρακάτω εικόνα είναι ενδεικτική. Από τα στοιχεία προκύπτουν περίπου 64 οργανικές θέσεις να χάνονται
για τα δημοτικά σχολεία του νομού μας, ενώ στα νηπιαγωγεία προκύπτει 1
υποβιβασμός και 3 προαγωγές.
A/A
|
Οργανικότητα
|
Δημοτικό
Σχολείο
|
Αριθμός μαθητών
(Μήνα Σεπτέμβριου)
|
Πρόταση υπουργείου για οργανικές θέσεις
|
Διαφορά οργανικών θέσεων
|
1
|
1/θ
|
Αβδελλά
|
12
|
1/θ
|
|
2
|
1/θ
|
Αγιάς
|
14
|
1/θ
|
|
3
|
1/θ
|
Καλύβου
|
15
|
1/θ
|
|
4
|
1/θ
|
Μυριοκεφάλων
|
11
|
1/θ
|
|
5
|
2/θ
|
Αγ. Μάμαντα
|
21
|
2/θ
|
|
6
|
2/θ
|
Αξού
|
22
|
2/θ
|
|
7
|
2/θ
|
Αλφάς
|
17
|
2/θ
|
|
8
|
2/θ
|
Μελιδονίου
|
10
|
1/θ
|
|
9
|
2/θ
|
Ρουμελή
|
31
|
3/θ
|
+1
|
10
|
2/θ
|
Μελάμπων
|
24
|
2/θ
|
|
11
|
2/θ
|
Γαράζου
|
11
|
1/θ
|
-1
|
12
|
3/θ
|
Αγ. Γαλήνης
|
26
|
2/θ
|
-1
|
13
|
3/θ
|
Αγγελιανών
|
49
|
4/θ
|
+1
|
14
|
3/θ
|
Πλατάνου Αμαρίου
|
31
|
3/θ
|
|
15
|
3/θ
|
Σισσών
|
37
|
3/θ
|
|
16
|
3/θ
|
Σκεπαστής
|
26
|
2/θ
|
-1
|
17
|
4/θ
|
Φουρφουρά
|
45
|
3/θ
|
-1
|
18
|
4/θ
|
Ρουσσοσπιτίου
|
72
|
4/θ
|
|
19
|
4/θ
|
Αργυρούπολης
|
39
|
3/θ
|
-1
|
20
|
4/θ
|
Πρινέ
|
52
|
4/θ
|
|
21
|
4/θ
|
Μαργαριτών
|
32
|
3/θ
|
-1
|
22
|
4/θ
|
Μπαλίου
|
56
|
4/θ
|
|
23
|
4/θ
|
Πανόρμου
|
57
|
4/θ
|
|
24
|
5/θ
|
Γερανίου
|
67
|
4/θ
|
-1
|
25
|
5/θ
|
Αγκουσελιανών
|
52
|
4/θ
|
-1
|
26
|
5/θ
|
Απλαδιανών
|
40
|
3/θ
|
-2
|
27
|
6/θ
|
Αποστόλων
|
57
|
4/θ
|
-2
|
28
|
6/θ
|
Αρμένων
|
91
|
4/θ
|
-2
|
29
|
6/θ
|
Γωνιάς
|
112
|
5/θ
|
-1
|
30
|
6/θ
|
Επισκοπής
|
118
|
5/θ
|
-1
|
31
|
6/θ
|
16ο Ρεθύμνου
|
108
|
5/θ
|
-1
|
32
|
6/θ
|
Σπηλίου
|
153
|
7/θ
|
+1
|
33
|
6/θ
|
Αγ. Νικολάου
|
90
|
4/θ
|
-2
|
34
|
6/θ
|
Ζωνιανών
|
115
|
5/θ
|
-1
|
35
|
6/θ
|
Λιβαδίων
|
84
|
4/θ
|
-2
|
36
|
8/θ
|
Σταυρωμένου
|
157
|
7/θ
|
-1
|
37
|
8/θ
|
2ο Περάματος
|
170
|
7/θ
|
-1
|
38
|
8/θ
|
10ο Ρεθύμνου
|
159
|
7/θ
|
-1
|
39
|
8/θ
|
1ο Ατσιπόπουλου
|
168
|
7/θ
|
-1
|
40
|
9/θ
|
2ο Ατσιπόπουλου
|
167
|
7/θ
|
-2
|
41
|
10/θ
|
1ο Ανωγείων
|
127
|
6/θ
|
-4
|
42
|
12/θ
|
1ο Πλακιά
|
170
|
7/θ
|
-5
|
43
|
12/θ
|
14ο Ρεθύμνου
|
316
|
12/θ
|
|
44
|
12/θ
|
Άδελε
|
287
|
12/θ
|
|
45
|
12/θ
|
2ο Ρεθύμνου
|
293
|
12/θ
|
|
46
|
12/θ
|
5ο Ρεθύμνου
|
291
|
12/θ
|
|
47
|
12/θ
|
6ο Ρεθύμνου
|
250
|
10/θ
|
-2
|
48
|
12/θ
|
8ο Ρεθύμνου
|
226
|
10/θ
|
-2
|
49
|
12/θ
|
9ο Ρεθύμνου
|
261
|
11/θ
|
-1
|
50
|
12/θ
|
1ο Ρεθύμνου
|
91
|
4/θ
|
-8
|
51
|
12/θ
|
3ο Ρεθύμνου
|
155
|
7/θ
|
-5
|
52
|
12/θ
|
7ο Δ.Σ. Ρεθύμνου
|
240
|
10/θ
|
-2
|
53
|
12/θ
|
13ο Ρεθύμνου
|
211
|
9/θ
|
-3
|
54
|
12/θ
|
15ο Ρεθύμνου
|
240
|
10/θ
|
-2
|
55
|
12/θ
|
1ο Περάματος
|
163
|
7/θ
|
-5
|
Διαφορά
|
-64
|
||||
Στα νηπιαγωγεία διαφορές προκύπτουν
μονάχα στα παρακάτω
|
|||||
A/A
|
Οργανικότητα
|
Νηπιαγωγείο
|
Αριθμός μαθητών
(Μήνα Σεπτέμβριου)
|
Πρόταση υπουργείου για οργανικές θέσεις
|
Διαφορά οργανικών θέσεων
|
1
|
1/θ
|
Γερανίου
|
29
|
2/θ
|
+1
|
2
|
1/θ
|
Πρινέ
|
27
|
2/θ
|
+1
|
3
|
1/θ
|
Αρμένων
|
27
|
2/θ
|
+1
|
4
|
2/θ
|
Γωνιά
|
21
|
1/θ
|
-1
|
Διαφορά
|
+2
|
«Πολιτεία που δεν έχει
σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο»
Αδαμάντιος Κοραής
Με Συναδελφικούς
Χαιρετισμούς
Γιώργος Τρούλης
Αιρετός ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου