Συναδέλφισσες & Συνάδελφοι,
Συγχαρητήρια για το διορισμό σας! Σας ευχόμαστε καλή σταδιοδρομία
! ! !
Ο οδηγός που ακολουθεί
θέλει να σας δώσει βασικές πληροφορίες που θα είναι χρήσιμες στη νέα εργασιακή
και εκπαιδευτική σας πορεία.
1. Διορισμός
Ο διορισμός γίνεται σε
μια αφηρημένη οργανική θέση και δημοσιεύεται (περιληπτικά) στην
Εφημερίδα της Κυβέρνησης (Φ.Ε.Κ.). Η αποδοχή του διορισμού γίνεται με την
ορκωμοσία εντός 30 ημερών (από την κοινοποίηση του διορισμού). Μετά την
ορκωμοσία ο υπάλληλος αναλαμβάνει υπηρεσία, οπότε και αρχίζει να μισθοδοτείται.
Αφετηρία υπολογισμού του χρόνου υπηρεσίας των υπαλλήλων αποτελεί η
χρονολογία δημοσίευσης στο ΦΕΚ της πράξης διορισμού, με την προϋπόθεση
ότι η ανάληψη υπηρεσίας γίνεται σε ένα (1) μήνα από την κοινοποίηση της πράξης
διορισμού, αλλιώς η ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας (άρθρο 19, παρ. 3 του Ν.
3528/07).
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ:
●
Οι εκπαιδευτικοί διανύουν δύο (2) έτη δοκιμαστικής υπηρεσίας κατά
τη διάρκεια της οποίας απολύονται για λόγους που ανάγονται στην υπηρεσία τους
µόνο µετά από απόφαση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου (άρθρο 40, παρ. 1 του Ν.
3528/07).
●
Κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής υπηρεσίας και ο δόκιμος
υπάλληλος είναι μόνιμος (Συμβούλιο της Επικρατείας 69/1935, 1355/1971,
695/1980).
●
Κατά της απόφασης του Υπηρεσιακού Συμβουλίου για την απόλυση
δοκίµου υπαλλήλου επιτρέπεται η άσκηση προσφυγής ενώπιον του Συμβουλίου της
Επικρατείας (άρθρο 40, παρ. 4 του Ν. 3528/07).
2. Παράταση διορισμού
Για τους διοριζόμενους εκπαιδευτικούς η προθεσμία για την
ορκωμοσία και την ανάληψη υπηρεσίας μπορεί να παρατείνεται μέχρι και τις 31
Αυγούστου του επόμενου έτους από το διορισμό τους (άρθρο 9, παρ. 5 του Ν.
2986/02). Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η ισχύς του διορισμού ανατρέχει στο χρόνο
δημοσίευσής του στο Φ.Ε.Κ.. Αν ο διοριζόμενος δεν δώσει τον όρκο στις
προαναφερόμενες προθεσμίες, ο διορισμός ανακαλείται.
3. Μονάδες Συνθηκών Διαβίωσης
των σχολικών μονάδων αρμοδιότητας ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου
Σύμφωνα με το Π.Δ.
111/2016, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, οι σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατατάσσονται σε δεκατρείς (13) κατηγορίες, ήτοι:
Α,Β,Γ,Δ,Ε,ΣΤ,Ζ,Η,Θ,Ι,ΙΑ,ΙΒ,ΙΓ και για
κάθε έτος υπηρεσίας στις σχολικές μονάδες των παραπάνω κατηγοριών υπολογίζονται 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 και 14 μονάδες τοποθέτησης, αντίστοιχα.
Ενδεικτικά κενά στο ΠΥΣΠΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ με την αντίστοιχη μοριοδότηση
των σχολείων:
1ο ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑΣ_2 (2 μόρια)
2ο ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑΣ_2 (2
μόρια)
ΑΓ. ΠΕΛΑΓΙΑΣ_1 (4
μόρια)
ΑΓ. ΜΥΡΩΝΑΣ_1 (4
μόρια)
ΑΓ.ΔΕΚΑ_1 (7
μόρια)
1ο ΓΑΖΙΟΥ_1 (2
μόρια)
ΒΙΑΝΝΟΥ_2 (9
μόρια)
ΑΡΒΗΣ_3 (11 μόρια) Δυσπρόσιτο
1 ΑΡΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ_2 (5
μόρια)
1 ΑΡΧΑΝΩΝ_8
(3 μόρια)
2 ΑΡΧΑΝΩΝ_1
(3 μόρια)
ΑΣΗΜΙΟΥ_4
(7 μόρια)
ΚΑΤΩ ΑΣΙΤΕΣ_4 (4
μόρια)
ΒΑΓΙΟΝΙΑΣ_5
(7 μόρια)
ΒΑΣΙΛΕΙΕΣ_2
(3 μόρια)
ΒΕΝΕΡΑΤΟΥ_4
(4 μόρια)
2 ΒΟΥΤΩΝ_7
(3 μόρια)
1 ΓΑΖΊΟΥ_3
(2 μόρια)
ΓΑΛΙΑΣ_1
(8 μόρια)
ΓΕΡΓΕΡΗΣ_6
(6 μόρια)
ΓΟΥΒΕΣ_3
(3 μόρια)
ΓΟΥΡΝΕΣ_5
(3 μόρια)
ΔΆΦΝΕΣ_1
(4 μόρια)
ΖΑΡΟΥ_3
(7 μόρια)
1 ΗΡΑΚΛΕΊΟΥ_1 (2 μόρια)
4 ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ_3 (2 μόρια)
5 ΗΡΑΚΛΕΊΟΥ_2 (2 μόρια)
6 ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ_1 (2 μόρια)
10 ΗΡΑΚΛΕΊΟΥ_2 (2 μόρια)
2 ΗΡΑΚΛΕΊΟΥ_2 (2 μόρια)
30 ΗΡΑΚΛΕΊΟΥ_4 (2 μόρια)
34 ΗΡΑΚΛΕΊΟΥ_3 (2 μόρια)
45 ΗΡΑΚΛΕΊΟΥ_1 (2 μόρια)
46 ΗΡΑΚΛΕΊΟΥ_1 (2 μόρια)
47 ΗΡΑΚΛΕΊΟΥ_2 (2 μόρια)
49 ΗΡΑΚΛΕΊΟΥ_1 (2 μόρια)
52 ΗΡΑΚΛΕΊΟΥ_3 (2 μόρια)
56 ΗΡΑΚΛΕΊΟΥ_4 (2 μόρια)
9 ΗΡΑΚΛΕΊΟΥ_1 (2 μόρια)
ΚΑΣΤΈΛΙ_6 (5
μόρια)
ΚΌΚΚΙΝΗ ΧΑΝΙ_1 (3 μόρια)
ΚΑΠΑΡΙΑΝΑ_1 (7
μόρια)
Δ.Σ. ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ_1 (4
μόρια)
1 ΛΙΜ ΧΕΡΣ_1 (4
μόρια)
2 ΛΙΜ ΧΕΡΣ_2 (4 μόρια)
1 ΜΑΛΙΩΝ_2 (5 μόρια)
2 ΜΑΛΙΩΝ_3 (5 μόρια)
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΥΣΗ_3 (5 μόρια)
ΜΕΤΑΞΟΧΩΡΙΟΥ_1 (5 μόρια)
1 ΜΟΙΡΏΝ_2
(7 μόρια)
2 ΜΟΙΡΏΝ_1
(7 μόρια)
ΜΟΧΟΥ_1
(5 μόρια)
ΜΥΡΤΙΑΣ_1
(3 μόρια)
2 ΑΛΙΚΑΡΝΑΣΣΟΎ_2 (2
μόρια)
3 ΑΛΙΚΑΡΝΑΣΣΟΎ_5 (2
μόρια)
ΠΙΤΣΙΔΙΑ_3 (8
μόρια)
ΠΡΟΦΉΤΗΣ ΗΛΊΑΣ_1 (4
μόρια)
ΠΎΡΓΟΥ_4 (7
μόρια)
3 ΤΥΜΠΑΚΙΟΥ_4 (8 μόρια)
ΧΟΥΔΕΤΣΙ_2 (4 μόρια)
ΧΑΡΑΚΑΣ_4 (7 μόρια)
ΑΝΤΙΣΚΑΡΙ_1 (10 μόρια)
Δυσπρόσιτο
ΒΟΡΙΖΙΑ_3 (8
μόρια)
1 ΒΟΥΤΏΝ_2 (3 μόρια)
ΓΚΑΓΚΑΛΩΝ_1 (7 μόρια)
ΕΜΠΑΡΟΥ_1 (7 μόρια)
ΚΑΜΑΡΩΝ_2 (9 μόρια)
ΚΑΡΚΑΔΙΩΤΙΣΣΑ_1
ΚΟΥΝΑΒΟΙ_1 (3 μόρια)
ΜΑΡΑΘΟΥ_1 (4 μόρια)
ΜΕΣΟΧΩΡΙΟΥ_2 (8 μόρια)
ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ_2 (7 μόρια)
ΣΙΒΑ ΠΥΡΓΙΩΤΙΣΣΗΣ_2 (8
μόρια)
ΣΚΙΝΙΑ_1 (7 μόρια)
ΣΟΚΑΡΑ_3 (7 μόρια)
ΣΤΑΥΡΑΚΙΑ_2 (3 μόρια)
ΣΤΟΛΩΝ_2 (7 μόρια)
ΑΧΕΝΤΡΙΑ_3 (10 μόρια)
Δυσπρόσιτο
ΤΕΦΕΛΙ_2 (6 μόρια)
ΤΣΙΦΟΥΤ ΚΑΣΤΕΛΙ_1 (6
μόρια)
ΦΟΔΕΛΕ_1 (5 μόρια)
ΨΑΡΗ ΦΟΡΑΔΑ_2 (11 μόρια)
Δυσπρόσιτο
1η Σημείωση: Η
παραπάνω εικόνα των κενών είναι αποτέλεσμα δικής μας επεξεργασίας, οπότε δεν
είναι τα επίσημα κενά από τη Διεύθυνση Π.Ε. Ηρακλείου και συνεπώς μπορεί να
υπάρχουν μικρά λάθη.
2η Σημείωση: Δεν
αποτελούν τα τελικά κενά, καθώς δεν υπολογίζονται οι άδειες που θα προκύψουν 1
Σεπτεμβρίου και οι πιθανές ώρες του διευρυμένου ωραρίου στο ολόημερο. Συνεπώς,
τα κενά είναι περισσότερα.
4. Προσωρινή τοποθέτηση
Οι εκπαιδευτικοί που διορίζονται, τίθενται στη διάθεση των
Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης ύστερα από
πρόταση του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου, τοποθετούνται προσωρινά σε
κενές θέσεις των σχολείων μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους για το οποίο
διορίζονται (άρθρο 2 του Π.Δτος 144/97). Οι Διευθυντές Εκπαίδευσης ανακοινώνουν
τις κενές θέσεις των σχολείων και καλούν τους διοριζόμενους να υποβάλουν δήλωση
προτίμησης προσωρινής τοποθέτησης σε ένα ή περισσότερα σχολεία. Οι διοριζόμενοι
καλύπτουν λειτουργικά κενά σχολείων της περιοχής διορισμού τους, μπορεί όμως
να διατεθούν, για εξαιρετικές υπηρεσιακές ανάγκες, και σε σχολεία άλλης
περιοχής της αρμοδιότητας του ίδιου Π.Υ.Σ.Π.Ε..
Προσωρινή τοποθέτηση Νεοδιόριστων Γενικής Αγωγής
Κατά την τοποθέτηση
των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών Γενικής Αγωγής προηγούνται οι ανήκοντες
στις ειδικές κατηγορίες, οι οποίοι και συγκρίνονται μεταξύ τους, ήτοι:
1. Oι εκπαιδευτικοί που έχουν παιδιά τα οποία
χρειάζονται ειδική θεραπευτική αγωγή
ή εκπαίδευση και είναι τυφλά, κωφά ή βαρύκοα, αυτιστικά, σπαστικά ή πάσχουν από
μεσογειακή αναιμία, που χρήζει μεταγγίσεων αίματος, λευχαιμία, αιμορροφιλία,
χρόνια νεφρική ανεπάρκεια σε στάδιο αιμοκάθαρσης, AIDS, σύνδρομο DOWN και σκλήρυνση
κατά πλάκας τετραπληγικής ή παραπληγικής μορφής καρκίνο σε μεταστατικό στάδιο
και νόσο του Grohn.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Για την
απόδειξη των λόγων αυτών απαιτείται βεβαίωση B/θμιας Yγειονομικής Eπιτροπής
στην οποία θα εκτίθεται και το ιστορικό της ασθένειας (άρθρο 13 του ΠΔ 50/96).
2. Oι εκπαιδευτικοί που
έχουν τέσσερα ή περισσότερα άγαμα παιδιά, τα οποία δεν έχουν
συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους. Στο σύνολο των παιδιών υπολογίζονται
και όσα φοιτούν σε ανώτατες ή ανώτερες δημόσιες σχολές του εσωτερικού ή
ισότιμες του εξωτερικού, εφόσον αυτά δεν έχουν υπερβεί το 25ο έτος της ηλικίας
τους, δεν βρίσκονται στο τελευταίο εξάμηνο ή έτος σπουδών ή δεν φοιτούν για
απόκτηση δεύτερου πτυχίου ή μεταπτυχιακού τίτλου. Ως ημερομηνία συμπλήρωσης του
18ου ή 25ου έτους της ηλικίας θεωρείται η 31η Δεκεμβρίου του έτους κατά το
οποίο πραγματοποιούνται οι τοποθετήσεις (άρθρο 13 του ΠΔ 50/96).
3. Εξομοιώνονται με τους
πολύτεκνους εκπαιδευτικούς, οι εκπαιδευτικοί, που τυγχάνουν γονείς ενός
(1) αναπήρου τέκνου, με ποσοστό αναπηρίας 67% (άρθρο 39, παρ. 2 του Ν.
4403/2016).
4. Oι εκπαιδευτικοί που
οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους πάσχουν από μεσογειακή αναιμία που χρήζει
μεταγγίσεων αίματος, λευχαιμία, αιμορροφιλία, χρόνια νεφρική ανεπάρκεια σε
στάδιο αιμοκάθαρσης, AIDS και σκλήρυνση κατά πλάκας τετραπληγικής ή
παραπληγικής μορφής καρκίνο σε μεταστατικό στάδιο και νόσο του Grohn.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Για την
απόδειξη των λόγων αυτών απαιτείται βεβαίωση B/θμιας Yγειονομικής Eπιτροπής
στην οποία θα εκτίθεται και το ιστορικό της ασθένειας (άρθρο 13 του ΠΔ 50/96).
5. Οι πάσχοντες από
δρεπανοκυτταρική και μικροδρεπανοκυτταρική μορφή αναιμίας
τυγχάνουν των ευεργετημάτων που απολαμβάνουν κατά νόμο όσοι πάσχουν από ομόζυγη
μεσογειακή αναιμία (άρθρο 17 του Ν. 3402/2005).
6. Οι εκπαιδευτικοί που πάσχουν από «σκλήρυνση κατά πλάκας»
(άρθρο 1, παρ. 8 του Ν. 3194/03).
7. Οι εκπαιδευτικοί που πάσχουν από τις ασθένειες: «Von
Willebrand», «Hodgkin» και «Non -Hodgkin» (αρ. 19/18-9-08 Απόφαση του Κεντρικού
Συμβουλίου Υγείας).
Για τους λοιπούς
εκπαιδευτικούς, σε περίπτωση που οι ίδιες θέσεις ζητούνται από περισσότερους
υποψηφίους, προτιμώνται κατά σειρά όσοι έχουν τις περισσότερες µονάδες
τοποθέτησης από:
Α) οικογενειακούς λόγους:
●
Έγγαμος ή ευρισκόμενος
σε χηρεία ή διαζευγμένος ή σε διάσταση ή άγαμος γονέας στον οποίο έχει
ανατεθεί νόμιμα η επιμέλεια άγαμων ανηλίκων ή σπουδαζόντων παιδιών (φυσικών,
θετών ή αναγνωρισμένων) ή εκπαιδευτικός που έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης
λαμβάνει τέσσερις (4) μονάδες,
●
Δεύτερο παιδί 4 μονάδες
●
Τρίτο παιδί 6 μονάδες
●
Τέταρτο και πάνω
παιδί 7 μονάδες για το καθένα
ΠΡΟΣΟΧΗ:
⮚
Ανήλικα θεωρούνται τα παιδιά που δεν έχουν υπερβεί το 18ο έτος της
ηλικίας τους.
⮚ Σπουδάζοντα όσα φοιτούν σε ανώτερες ή ανώτατες δημόσιες σχολές του εσωτερικού
ή ισότιμες του εξωτερικού, εφόσον δεν έχουν υπερβεί το 25ο έτος της ηλικίας
τους, δεν βρίσκονται στο τελευταίο εξάμηνο ή έτος σπουδών ή δεν φοιτούν για
απόκτηση δεύτερου πτυχίου ή μεταπτυχιακού τίτλου. Για την απόδειξη αυτών
απαιτείται πιστοποιητικό δήμου ή κοινότητας ή του οικείου εκπαιδευτικού
ιδρύματος κατά περίπτωση. Ως ημερομηνία συμπλήρωσης του 18ου ή του 25ου έτους
της ηλικίας θεωρείται η 31η Δεκεμβρίου του έτους κατά το οποίο
πραγματοποιούνται οι τοποθετήσεις.
Β) συνυπηρέτηση (μόνο για τις θέσεις του δήμου στην οποία
ζητείται τοποθέτηση) 4 μονάδες
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ:
Για την απόδειξη του
τόπου και της φύσης της εργασίας του ή της συζύγου υποβάλλονται κατά περίπτωση
τα παρακάτω δικαιολογητικά:
⮚
προκειμένου περί υπαλλήλων του δημοσίου ή υπαλλήλων ΝΠΔΔ ή ΟΤΑ ή
υπαλλήλων του υπόλοιπου δημόσιου τομέα όπως αυτός καθορίστηκε με τη διάταξη της
παραγράφου 6 του άρθρου 1τουΝ. 1256/1982, όπως τροποποιήθηκε μεταγενέστερα και
ισχύει, ή άμισθων δημοσίων υπαλλήλων ή λειτουργών, βεβαίωση της υπηρεσίας του,
από την οποία να προκύπτει ότι ο ή η σύζυγος υπηρετεί οργανικά και
όχι με
απόσπαση στο συγκεκριμένο
τόπο,
⮚
προκειμένου περί εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα ή ελεύθερων
επαγγελματιών, βεβαίωση του ασφαλιστικού τους φορέα (ΙΚΑ, ΤΕΒΕ, ΟΓΑ κλπ.) από
την οποία να προκύπτει ότι ο ή η σύζυγος εργάζεται στον τόπο που ζητείται η
τοποθέτηση τουλάχιστον τα δύο τελευταία χρόνια από την ημερομηνία
υποβολής της αίτησης και είναι ασφαλισμένος στον οικείο ασφαλιστικό φορέα.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο εκπαιδευτικός που ο/η σύζυγος υπηρετεί ως αναπληρωτής στο
Δημόσιο δεν δικαιούται τις μονάδες συνυπηρέτησης σύμφωνα με την 95/91
γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
Γ) εντοπιότητα (μόνο για τις θέσεις του δήμου
στην οποία ζητείται τοποθέτηση) 4 μονάδες.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ:
Μονάδες τοποθέτησης από
εντοπιότητα υπολογίζονται όταν ο εκπαιδευτικός είναι δημότης από διετίας του
Δήμου ή της Κοινότητας στην οποία ζητείται τοποθέτηση.
ΠΡΟΣΟΧΗ:
Δεν αρκεί να είναι κανείς μόνιμος κάτοικος του Δήμου. Στη βεβαίωση
του Δημάρχου θα πρέπει να αναγράφεται υποχρεωτικά από πότε ο
εκπαιδευτικός είναι δημότης στο συγκεκριμένο Δήμο.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ: Τα μόρια που αντιστοιχούν σε αυτές τις τρεις κατηγορίες (Α, Β,
Γ) ΑΘΡΟΙΖΟΝΤΑΙ και κατόπιν συγκρίνονται οι εκπαιδευτικοί.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Σε περίπτωση ισοβαθµίας κατά τις προσωρινές τοποθετήσεις
προηγούνται οι εκπαιδευτικοί που συντρέχουν κατά κριτήριο αν αυτά συντρέχουν
και µε την εξής σειρά:
α) στησυνυπηρέτηση,
β) στην εντοπιότητα,
γ) στους οικογενειακούς λόγους,
δ) στη συνολική υπηρεσία (2,5 μόρια για κάθε
έτος) και
ε) στις δυσµενείς συνθήκες λειτουργίας των
σχολείων που υπηρέτησαν.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Σε περίπτωση
ισοβαθµίας και στα επιµέρους κριτήρια λαµβάνεται υπόψη η ηµεροµηνία και η σειρά
δηµοσίευσης του διορισµού τους στην Εφηµερίδα της Κυβέρνησης.
Τοποθετήσεις Νεοδιόριστων Ειδικής Αγωγής
Κατά την προσωρινή τοποθέτηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών
Ειδικής Αγωγής τυγχάνει εφαρμογής η διάταξη του Ν. 4692/20 (άρθρο 48), για την
κατά προτεραιότητα κάλυψη των κενών σε ΣΜΕΑΕ (έναντι των Τμημάτων Ένταξης),
ήτοι: «Οι τοποθετήσεις σε
θέσεις των Τμημάτων Ένταξης πραγματοποιούνται μετά την κάλυψη όλων των κενών
στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.)
της οικείας περιοχής μετάθεσης».
ΠΡΟΣΟΧΗ: Για την τοποθέτηση
νεοδιόριστων εκπαιδευτικών σε ΣΜΕΑΕ - για όσες σχολικές μονάδες έχουν υποβληθεί
δηλώσεις προτίμησης - ισχύει το ΠΔ 144/97, όσα, δηλαδή, αναφέρουμε παραπάνω
(βλέπε «Τοποθετήσεις Νεοδιόριστων Γενικής Αγωγής»).
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ:
Αν οι εκπαιδευτικοί δεν υποβάλλουν αίτηση προτίμησης για τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε.,
κατατάσσονται σε σειρά με βάση τις λιγότερες μονάδες μετάθεσης. Οι
Σ.Μ.Ε.Α.Ε., στις οποίες υπάρχουν κενά, κατατάσσονται σε σειρά με βάση τις
περισσότερες μονάδες συνθηκών διαβίωσης. Κατόπιν αυτού, τοποθετούνται
υποχρεωτικά οι εκπαιδευτικοί που έχουν τις λιγότερες μονάδες μετάθεσης στις
Σ.Μ.Ε.Α.Ε. με τις περισσότερες μονάδες συνθηκών διαβίωσης.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
Μετά την ολοκλήρωση της
διαδικασίας κάλυψης των κενών σε ΣΜΕΑΕ - και εφόσον έχει καλυφθεί το σύνολο των
κενών στις ΣΜΕΑΕ - εξετάζονται οι προτιμήσεις για τοποθέτηση σε θέσεις των
Τμημάτων Ένταξης.
Συναδέλφισσες
και Συνάδελφοι,
Η σχολική ζωή
καθορίζεται από νόμους και προεδρικά διατάγματα, τμήματα των οποίων ορίζονται
με εγκυκλίους. Όπως ήδη έχετε διαπιστώσει το νομοθετικό πλαίσιο είναι
δαιδαλώδες και η διοικητική λειτουργία συγκεντρωτική.
Ο βασικός νόμος για τη
λειτουργία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα είναι το ΠΔ 79 του 2017,
Προεδρικό Διάταγμα 79/2017 - ΦΕΚ 109/Α/1-8-2017 (Κωδικοποιημένο) με τις
αναθεωρήσεις που του έγιναν. Όσα θέματα δεν καλύπτονται από αυτό
συμπεριλαμβάνονται είτε σε παλιότερους νόμους είτε σε νεότερους.
Στα σχολεία και
νηπιαγωγεία ο αποφασιστικός θεσμός λειτουργίας είναι ο σύλλογος διδασκόντων, ο
οποίος δίνει τις κατευθύνσεις και γι’ αυτό η ενεργό συμμετοχή στις συνεδριάσεις
του, αποτελεί εγγύηση για δημοκρατική, ευέλικτη και ωφέλιμη για εκπαιδευτικούς
και μαθητές λειτουργία.
Ο συνδικαλισμός στην
εκπαίδευση σκοπό έχει να αναδείξει τα προβλήματα και τις παθογένειες του
εργασιακού τοπίου στη δημόσια εκπαίδευση, να πιέσει για λύσεις, να προασπίσει
δικαιώματα, να αποκρούσει λαθεμένες ή αντιδραστικές πολιτικές και να
διεκδικήσει διεύρυνση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, να
υπερασπιστεί τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και να υπερασπιστεί το
δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου.
Τα τελευταία τρία χρόνια
οι προσπάθειες επικεντρώνονται στην απόκρουση της νεοφιλελεύθερης εμπνεύσεως
αντιμεταρρύθμιση, την οποία προωθεί η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ. Η
κατηγοριοποίηση των σχολείων με την προσχηματική αξιολόγηση, η μείωση της
συμμετοχής των εκπροσώπων των εκπαιδευτικών με τα διορισμένα μέλη στα ΠΥΣΠΕ, η
αποδυνάμωση του μορφωτικού ρόλου του σχολείου και νηπιαγωγείου, με την αύξηση
του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, η ανάκληση θετικών καινοτομιών όπως η «τσάντα
στο σπίτι», η περιγραφική αξιολόγηση, η κατάργηση της κλήρωσης των σημαιοφόρων,
υπήρξαν ορισμένα μέτρα της αντιμεταρρύθμισης. Οι προσπάθειες για την εξ
αποστάσεως διδασκαλία από την τάξη, η αύξηση της ευαλωτότητας των αδύναμων
μαθητών κατά τις περιόδους καραντίνας για τον κορονοϊό, εκ μέρους της πολιτικής
ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, αντιμετωπίστηκαν από τη συντονισμένη και κοινωνικά
ευαισθητοποιημένη κινητοποίηση των εκπαιδευτικών.
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Δ. Θεοτοκόπουλος» αποτελεί την οργανωμένη και
αποτελεσματική συνδικαλιστική έκφραση του κλάδου. Ευνοεί και λειτουργεί ομάδες εργασίας,
δραστηριοτήτων και παρέμβασης. Περισσότερες πληροφορίες στη σελίδα του Συλλόγου
www.sylekpe.gr .Στις τελευταίες εκλογές για ανάδειξη νέου Δ.Σ. η παράταξή μας
ήρθε, γι’ άλλη μια φορά, ΠΡΩΤΗ ΔΥΝΑΜΗ και με την ψήφο των συναδέλφων μας
εκπροσωπούμε τον κλάδο στο θεσμικό όργανο με 5 μέλη:
·
Πρόεδρος: Γιώργος Μακράκης, τηλ 6932
708 450
·
Ταμίας: Στέφανος Ψυλλάκης, τηλ 6937
005 192
·
Ειδικός Γραμματέας: Ζαμπία Λαζανάκη, τηλ 6972 128 384
·
Υπεύθυνος Τύπου και
Εκδόσεων: Θανάσης Πασσίσης, τηλ
6977 296 923
·
Μέλος: Κωστής
Μηλαθιανάκης, τηλ 6976 134707
Στο διαδίκτυο μπορείτε
να παρακολουθείτε την ιστοσελίδα μας:
Στο facebook μπορείτε να ακολουθείτε
τις σελίδες μας:
·
Εκπαιδευτικά θέματα Α/βαθμιας Ηρακλείου
·
ΑΙΡΕΤΟΙ ΚΡΗΤΗΣ
Τα μέλη μας είναι πάντα στη διάθεσή σας για έγκαιρη και έγκυρη
ενημέρωση για οποιαδήποτε απορία ή επίλυση οποιουδήποτε προβλήματος.
ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.
ΕΝΟΤΗΤΑ - ΑΓΩΝΑΣ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ
μέλος
του Αυτόνομου Δικτύου Εκπαιδευτικών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου