Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2013

Αναδιάρθρωση ή αποσάθρωση;



Αλεξάκης Αλέξανδρος
Αναπληρωτής αιρετός ΑΠΥΣΠΕ  Κρήτης
τηλ: 6976970367
Ενημέρωση Νοεμβρίου
Αναδιάρθρωση ή αποσάθρωση;
               Το υπουργείο παιδείας από την αρχή της σχολικής χρονιάς έδειξε τον τρόπο που αντιμετωπίζει το σχολείο και την κοινωνία. H προχειρότητα, ο ελλιπής σχεδιασμός και η ανικανότητα της κυβέρνησης ταλαιπώρησε και συνεχίζει να ταλαιπωρεί τους μαθητές μας, τα σχολεία μας και πολλούς συναδέλφους που βιώνουν τα πρωτοφανή μέτρα που έχει πάρει το υπουργείο σε βάρος της εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού. Ζήσαμε από το καλοκαίρι τις διαθεσιμότητες των συναδέλφων μας της δευτεροβάθμιας, την κατάργηση των δομών της τεχνικής εκπαίδευσης, τις υποχρεωτικές μετατάξεις από τη δευτεροβάθμια, βλέπουμε να καταργούνται σταδιακά οι αποσπάσεις όλων των εκπαιδευτικών από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ αλλά και στα πανεπιστήμια ενώ ο χορός των αποσπάσεων στους υπόλοιπους φορείς καλά κρατεί.
               Βρισκόμαστε στις  αρχές του Νοέμβρη και υπάρχουν ακόμη σχολικές μονάδες που δεν έχουν στελεχωθεί από συναδέλφους ειδικοτήτων, υπάρχουν κενά στην ειδική αγωγή (παράλληλες στηρίξεις) και στα τμήματα υποδοχής με αποτέλεσμα να δημιουργούνται μεγάλα προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων μας. Όπως φαίνεται ο χώρος της εκπαίδευσης αντιμετωπίζεται από την πολιτεία σαν μια δεξαμενή δημόσιων υπαλλήλων που πρέπει να αδειάσει όσο περισσότερο και γρηγορότερα γίνεται.
Καταστρατηγείται η έννοια της δημοκρατίας και του συντάγματος όταν με υπουργικές αποφάσεις και οδηγίες « εν μιά νυκτί» γίνεται προσπάθεια κατάργησης κατακτήσεων χρόνων. Βλέπουμε το φαινόμενο από τη μία να επικρατεί η ρητορική του υπουργείου ότι είμαστε πολλοί από την άλλη όμως υπάρχουν τεράστια κενά στην εκπαίδευση... Τι πραγματικά συμβαίνει;
 
Η κατάργηση των μόνιμων δομών
   Η τοποθέτηση στο ολοήμερο συναδέλφων δασκάλων και νηπιαγωγών μέσω ΕΣΠΑ δημιουργεί εύλογα φόβο διακύβευσης των οργανικών θέσεων καθώς υπονομεύονται οι μόνιμες δομές του δημόσιου σχολείου. Πολλοί συνάδελφοι οδηγούνται σε υποχρεωτικές μετακινήσεις εντός και εκτός
ΠΥΣΠΕ. Το ολοήμερο στελεχώθηκε πρόχειρα από το ΕΣΠΑ με μια υπουργική απόφαση γυρνώντας το στην πρωταρχική του πιλοτική μορφή, και μελλοντικά γιατί όχι στην κατάργησή του. Καμιά χώρα στην Ευρώπη δεν στηρίζει τις βασικές της δομές της εκπαίδευσης σε κοινοτικούς πόρους, η Ελλάδα πρωτοπορεί για άλλη μια φορά!!!
 Αποσπάσεις
       Οι μόνιμοι συνάδελφοι σε πολλές περιοχές της Ελλάδας που ζήτησαν απόσπαση από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ δεν την πήραν μένοντας εγκλωβισμένοι στις περιοχές των οργανικών τους θέσεων, διαλύοντας κάθε οικογενειακό προγραμματισμό, την ώρα που στις περιοχές επιθυμίας τους
προσλάμβαναν αναπληρωτές. Οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό λοιπόν ήταν υπαρκτές, αλλά οι συνάδελφοι πληρώνουν την ανικανότητα και την ολιγωρία του υπουργείου παιδείας. Στο ΠΥΣΠΕ Λασιθίου είχαμε και το παράδοξο να σταλούν από το υπουργείο πλεονάζοντες αναπληρωτές τακτικού προϋπολογισμού που λόγω της λειτουργίας του ολοημέρου με αναπληρωτές μέσω ΕΣΠΑ οδηγήθηκαν σε υποχρεωτική μετακίνηση σε άλλους νομούς της περιφέρειας παραβιάζοντας την σειρά προτίμησης τους.
Η στελέχωση της ειδικής αγωγής εξολοκλήρου μέσω ΕΣΠΑ δεν εξυπηρετεί  τις ανάγκες του ευαίσθητου αυτού τομέα της παιδείας. Είχαμε φέτος τα φαινόμενα σε ΠΥΣΠΕ να τοποθετούνται προσωρινά σε ειδικά σχολεία εκπαιδευτικοί ΠΕ 70 χωρίς καμία ειδίκευση στην ειδική αγωγή και την
παροιμιώδη καθυστέρηση στην στελέχωση των ειδικών σχολείων και τμημάτων ένταξης. Είναι επιτακτική ανάγκη της στελέχωσης των τμημάτων ένταξης με μόνιμο προσωπικό και η διεξαγωγή ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής για τον διορισμό εκπαιδευτικών ΠΕ 71 και ΠΕ 61.
  Η σταδιακή αποδόμηση της εκπαίδευσης
          Ο υπουργός παιδείας αρέσκεται στο να βάζει εταιρείες και ΙΕΚ να κάνουν πειραματισμούς. Οι τελευταίοι πειραματισμοί ανατέθηκαν στο ΙΕΚ ΑΚΜΗ για να προγραμματίσει το σχέδιο «ΑΘΗΝΑ» το οποίο συμπτύσσει και κλείνει πολλά τμήματα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ. Το καλοκαίρι το υπουργείο παιδείας ανακοινώνει την κατάργηση 50 ειδικοτήτων της τεχνικής εκπαίδευσης που κόστισαν την δουλειά σε 1992 συναδέλφους μας από τη δευτεροβάθμια. 
Δεν ήταν απαραίτητες οι ειδικότητες; Αν όχι γιατί πριν 2 μήνες άνοιξαν όλες αυτές οι ειδικότητες στο νέο παράρτημα του ΙΕΚ ΑΚΜΗ στα εγκαίνια του οποίου παρευρίσκονταν ο Υπουργός παιδείας και μίλησε με εγκωμιαστικά σχόλια; Πριν λίγες μέρες άρχισε να μιλά για τεχνική εκπαίδευση και προσανατολισμό των μαθητών σε αυτή. Ποια τεχνική εκπαίδευση; Αυτή που διέλυσε ή μήπως εννοεί την ιδιωτική τεχνική εκπαίδευση που θα μπορούν σε λίγο να την πληρώνουν μονάχα λίγοι;
         Ποιος τελικά ενδιαφέρεται από το υπουργείο παιδείας και τον κρατικό μηχανισμό για την ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης; Φράσεις αποπροσανατολισμού που αρέσκεται να χρησιμοποιεί ο εκάστοτε υπουργός παιδείας, πλέον δεν πείθουν κανένα!!!
        Όλα αυτά αποτελούν προσπάθειες χειραγώγησης των εκπαιδευτικών και διαχείρισης της εκπαιδευτικής κοινότητας με καθαρά οικονομικούς όρους.
Οι εκπαιδευτικοί έχοντας συναίσθηση της κοινωνικής μας ευθύνης απέναντι στην κοινωνία και τη νέα γενιά, δεν συναινούμε στην αποδόμηση του δημόσιου σχολείου που επιθυμεί το υπουργείο παιδείας και η νεοφιλελεύθερη πολιτική που ακολουθείΌλοι μαζί θα αντισταθούμε στη
διάλυση του δημόσιου σχολείου για το μέλλον των παιδιών μας και της χώρας μας.

Υ.Γ. Όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να λαμβάνουν τα ενημερωτικά και τα άρθρα που στέλνω στα σχολεία στο προσωπικό τους ηλεκτρονικό ταχυδρομείο να μου στείλουν ηλεκτρονικό μήνυμα στο: alexandro.alexak@gmail.com. Επίσης εδώ και καιρό έχω δημιουργήσει σελίδα στο Facebook μέσω του οποίου μπορούμε να επικοινωνούμε άμεσα (το όνομα χρήστη είναι Αλέξανδρος Αλεξάκης) 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου